Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Himlen i brand

Av Lena - 5 oktober 2016 21:29

I all hast avslutade jag tvättstugan idag.

Jag kom på att hösten snart passerat och vintern är i raskt antågande. Ensam och frusen står alltså stugan, väntar på kärlek och omvårdnad inför den snötäckta årstiden.

Goda råd blev dyra, tankekulkerbyttorna många och i all hast insåg jag att det var idag....sen var det försent.

Vi har en familjetragedi att brottas med i dubbel bemärkelse, en begravning att ordna och allt runt omkring det. Dessutom jobbar jag i helgen med Partylite liksom på tisdag och onsdag till veckan....så som sagt, det var ju nu...idag jag kunde åka!

Stuvade in den nyopererade wailern i bilen tillsammans med några förnödenheter, mellanlandade som hastigast på ica och drog västerut in i den rodnande brinnande solnedgången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Skapa flashcards