Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Lördag

Av Lena - 7 december 2013 14:43

Så har det nu gått en hel vecka nästan.....


OM man ska summera så blir det ju båda höga berg och djupa dalar.


Det blir så långa dagar så ibland känns det svårt att hålla isär vad som egentligen var över två dagar... för det kändes som en, och var det igår eller för två dar sedan eller tidigare denna dagen ....


Har i alla fall påbörjat en kur med bindvävsmassage för att må bättre i fibromyalgin/huvudvärk samt bättre cirkulation och sjukgymnastikbehandling som riktar in sig på mina höfter.

Igår blev jag ruskigt påverkad av massagen, blev helt sluddrig och trött, fick gå och sova ett tag. Följde upp med bassäng och Pilates och slutade med illamående.


Mår illa även idag, efter skogsutflykten skulle vi gå upp på lunchen och jag lassa för mig en portion. Satte mig till bords och började äta... men känner att det här vänder i magen på mig. Så drack lite vatten och höll de andra sällskap istället. Känner mig lite mysko i kroppen och magen, inte magsjuka kanske så, men olustig.


Här på flygeln är det trevligt folk, lättsamma att prata med. Blev lite känslan "Brevet från Kolonien" förut... ;-) Skönt att få skratta lite, och fördriva tiden lite på så vis. För ibland går tiden fruktansvärt sakta, längtar efter dotra något sanslöst, liksom efter Freddan och så vovvisen.


Har dagar när det är riktigt deppigt och trögt, då är det skönt med ett schema och tider att passa. Idag är ju första dagen också som jag varit utomhus.... makalöst.


Sitter just nu i mitt rum efter ett samtal via Skype med Freddan.

Bordet står vid fönstret så jag kan kika ut när jag skriver. Utsikten bjuder på en färgsprakande show, solnedgången över bergen och dalgången vid Faxälven (gissar jag att det är för den for jag över i Långsele, annars vet jag att Ångermanälven rinner genom sollefteå). I skarp kontrast mot himmlen står det några tallar, vars toppar sträcker upp sig precis ovan bergen och utgör en fin förgrund. En vacker bild som jag önskar jag kunde fotat, men mobilen är för dålig för det.

Ett litet puder av snö ligger på backen också, gräset sticker upp lite här och var. Omgivningarna bjuder på vacker skog med tall, björk och lärk varvat med hissnande utsikter ner mot Sollefteå och älven. Blånande berg och djupa dalar ger utrymme för dagdrömmeri när man är ute och strosar.


Nej nu är det dags att räta upp kroppen lite, sträcka på sig efter att ha suttit i fotöljen någon timme. Ska släpa mig bort mot gymmet och blänga på maskinerna lite och se om de kan locka mig tilll någon ambitiös ansträngning...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards