Direktlänk till inlägg 2 april 2013

påsk

Av Lena - 2 april 2013 13:07

Tänk, jag minns verkligen inte vad jag gjorde i fjol under påsken.

Jag vet att Anders och jag var upp till Slättmon, tror det var januari, och åkte skoter. En super fin vinterdag, med mycket snö och en verkligt glad son. Körde så jag flög av både en och två gånger. . . Hans skoter hade ingen dubbeldyna :-P Ett skönt minne att vårda ömt.

-------------------juni 2012

När Glenn ringde mig och berättade om Anders, så sa jag något så idiotiskt som, du skojar. . . Eller liknande, det han berättade var så osannolikt att min hjärna slog ifrån på något vis. Jag hade varit ute och letat vackra stenar till min lilla miniträdgård och var så väg tillbaka till F`s lägenhet för en film.
Jag hoppade över till passagerarsätet och så fick F köra, minns att vi vände och att jag ringde min mamma och pappa, men minns inte riktigt deras reaktioner, mer än att de lät chockade och bestörta. Har en minnesbild av Stöde och sen storboda för F Ville veta om vi snart var framme. Sedan är vi vid Lomtjärn och sen ser vi olycksplatsen och allt blir iskallt inuti mig. Allt det Glenn sa försvann och allt som fanns hos mig var att jag ville träffa Anders.

--------------------

Påskhelgen i år minns jag i vart fall. Det blev en lugn helg överlag. Lördag så åt vi middag hos F.s föräldrar och på söndag var mamma och Roger här och åt en lätt buffe.

Idag väntar jag besök av en ung herre som ska stanna till imorgon, planen är att vi ska baka idag och så lär det bli lite vovveprommis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards