Direktlänk till inlägg 11 april 2013

hur

Av Lena - 11 april 2013 12:14

Tänk om jag visste hur,


Denna blogg är för mig ett sätt att få rensa ur skallen lite. Eftersom jag mår som jag gör så blir det en hel del som du kanske tycker är klagan, gnälla, och så vidare. För att kunna rycka upp sig, som flera tycker, så måste man först ha fått tid att läka.
Att bryta benet. . . ingen kräver att den ska slänga kryckor innan det läkt, eller hur.
För några så känner man igen hur jag mår, kanske får någon form av stöd i att jag känner och tänker lika.


I vart fall


jag drömmer otroligt mycket nu, mardrömmar och vanliga drömmar, vaknar oftast flera gånger varje natt av dom. Ibland drömmer jag om Anders, glada drömmar, där vi gör saker, upplever saker tillsammans. . . Då blir jag så ledsen när jag vaknar, vill aldrig vakna utan bara sova.


Att det är en sådan kamp att träffa folk, att umgås. Det slukar min energi och paniken ligger precis under ytan. Jag tycker ju egentligen om att träffa folk, så jag blir dubbelt upprörd. Jag blir arg på mig själv att jag reagerar som jag gör, samtidigt som jag får kämpa för att inte rusa hem. Sen ger ju faktiskt trevliga upplevelser en positiv energi som jag samtidigt behöver och som jag kan ladda med.Det är tufft att allt är så komplext.


Min samtalskontakt rörde om i grytan ordentligt nu sist. För att försöka hjälpa mig ekonomiskt på bästa vis. Sjukskrivning tex. . . Jag har inte orkat ta tag i sådant själv, dagarna rullar på. Nu ordnade hon att jag får retroaktivt sedan i juni i fjol, men det krävdes att jag skickade in en ansökan.
Satte mig vid datorn och började med ansökan, första saken att fylla i blir fel och det blir rödmarkerat, börjar om, och igen. . . känner hur paniken tar tag i mig, texten börjar flimmra på skärmen, var och vartannat fält är fel i fyllt. . . krångliga frågor. . . blev helt slut av att sitta med det där . Rände åtminstone in något och skrev ut en kopia till B, så vi ev kan korrigera om det behövs.


B väckte en idé om remiss till Österåsen , får se vad som blir med det. Kanske skulle vara bra, ska till doktorn i morgon, får se vad han säger, det är ju en riktigt trevlig doktor även här.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards