Direktlänk till inlägg 17 december 2015

nattliga plågor

Av Lena - 17 december 2015 04:59

Vånda

Frustration

Smärtor

Stress

Att inte komma till ro för sömnen är tortyr, ännu mer om man har något fint som väntar imorgon.

Valet är svårt under kvällen, timmarna går fort.

Hemma från jobbet vid 22:40, inte skött magen på 3-4 dagar och den spänner, smärtar, krampar.... Kikar på klockan och tänker.... Valen radar upp sig, vilket passar just denna kväll.

* The och nybakat bröd som F gjort....
- noop, magen smärtar för mycket....fast det är ju säkert gott, jag chansar och det gick ok. Kollar på 5:an på tv och ser några serier på rad, criminal minds och så, F kliar mig i nacken vilket kan hjälpa mig till sömn. Men icke idag, smärtorna är för svåra.

* laxerade otroligt äckligt pulver man löser upp i vatten och dricker, samt ytterligare några glas vätska på det under någon timme.... Ja då är ju klockan över midnatt genast.
- äsch jag testar, kanske det blir bra tills imorgon.... Noop, mera ont och illamånde vart det av det.

* smärtstillande-kramplösande medicin, den blir jag grusig i ögonen av men inte trött, inte någonstans och dessurom stannar tarmarna av ännu mera, vilket ger mindre ont, men ännu trögare mage....
- testar till sist en sådan vid 01 tiden, kryper ner och fryser som en tok (laxermedel) andas och försöker sova....

Kliver upp och ska dricka vatten, tar en till påse laxermedel, fryser och slår tån i en kartong på väg till toa.... 1:45h srnare är så kök o hall urplockade och uppsnyggade när jag ändå var där liksom.....

Jaha?!?!
Nu är jag lätt desperat, klockan är apmycket och ron finns ju inte alls.
Vad finns ändå kvar den här tiden på dygnet.

* sömntabletter..... jo jo :-/ dem blir jag hur som på, ibland hallucinerar jag, ser syner, pratar knasiga saker, kliver upp och gör riktigt tokiga saker... Slog på ugnen sist sa F. Ibland slocknar jag inom en halvtimme, ibland efter en timme.
- testar ändå en halv sådan nu vid 04:45, vet att jag blir seg imorgon, men måste ju få sova.

Så, tar en dammig gammal omläst bok och läser en stund, imorgon ska bli en underbar dag <3

//önskar ingen mina jävla fel och sjukdomar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards