Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Vankelmod

Av Lena - 6 mars 2013 14:46

Solen skiner och det stormar.. rätt surt måste jag säga, utan blåsten så hade man kunna vara ute idag och myst lite, laddat lite energi kanske.

Men jag klarar definitivt inte av blåst! Blir helt snurrig och får värk överallt känns det som.


Idag har vi satt upp lite tavlor i vardagsrummet och monterat en hylla i dotras sovkupén, blir rätt mysigt därinne kan jag tycka, och helt ok som gäst bädd! Har ställt in en liten present till henne som hon får nästa gång hon kommer och hälsar på/sover över, hon har ju sportlov denna veckan så det kanske passar in att komma hit en liten sväng, vem vet. Idag har hon åkt lastbil med M, och det lät som om det vart en fin tur :-)


Är rätt vankelmodig idag, mycket tankar och minnen som rullar in, gör sig påminda och så rullar vidare. Vissa minnen är tuffa och tunga, som Glenn´s röst när han ringde mig för att berätta om Anders. När det minnet trillar in, vilket det gör rätt ofta, så spelas hela dagen upp igen, med små glimtar av olika syner, dofter, känslor.... känslan av att allt skedde i ultrarapid, att tiden på ett sätt stod stilla, fast det ändå var för sent.

Kan känna doften av det som de gjorde rent Anders med, då när jag var hos honom i ambulansen, smekte hans kind, pussade på honom, pratade med honom och små trätade lite också, förstod verkligen inte att han var borta... det gjorde jag inte då. Bad honom ändå att häls atill morbror Mikael från oss, att min farfar säkert fanns någonstans, mormor Henny... att han inte skulle känna sig ensam. Tårarna droppade i hans hår och jag bad om ursäkt för att jag grät så jag blötte ner honom,


Tog ett beslut förra veckan, som jag inte orkat genomföra, det är också lite tufft. När jag väl fattat beslutet, så orkar jag inte fullfölja, det blir inte bra nånstans.


Nu blir det att läsa lite och landa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards