Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Sorg

Av Lena - 27 mars 2013 15:00

Sorg är ett märkligt fenomen.

Jag har en mycket proffsig samtalskontakt , B, som jag har stort förtroende för, vilket underlättar en hel del.

Jag bestämmer inget själv, kan aldrig förutsäga från ena stunden till den andra hur jag mår-känner mig.
Jag kan inte påstå att jag är lat, inte heller trött egentligen , bara så otroligt slut på energi och det är totalt omöjligt att kämpa emot.
Detta är en del i sorg säger B, och jag blir bara arg på mig själv.
Ilskan består av stor del misslyckande, att jag gjort något fel och att jag borde kunna lägga allt bakom mig och gå vidare. Hur i hela helvetet ska det gå till, det begriper inte jag alls, för dygnet består av en massa överlevande och kämpa, minnen och förvirring.

Är otroligt tacksam för att min Annika fick lov att överleva sin svåra sjukdom som liten , så jag får älska henne, ha ETT barn att vårda och tala med, se hur hon växer och mognar till en vacker och fin vuxen, precis som sin bror. Tror rätt ärligt att om jag inte fått behålla henne så hade jag inte orkat finnas idag.

Sorg är förvirrande.

Så mycket som snurrar och dyker upp, jag är van att ha kontroll och vara bestämd med tankar och åsikter. Som det är nu så dyker en tanke in, skapar en känsla-ett minne, vilket ger någon form av reaktion hos mig, vilken jag aldrig kan förutsäga, som i sin tur gör att jag känner mig i fritt fall, som ger panik. . . Och så vidare. . . Runt runt runt och tillbaka till utgångsläget, med Anders olycka.

Vissa gånger skäms jag när jag skrattar och ler, när jag är glad över något.Hur får jag vara glad när inget är som det ska. De få gånger då jag kan slappna av på riktigt är bland annat i Annikas sällskap, även fast det känns att han fattas där med oss.

Jag skäms över mitt utseende och min vikt också. Jag äter nästan aldrig godis, chips, dricka, skräpmat. Jag till och med levde på lågkalorisoppa i veckor utan att gå ner. Jag är ute och går med hunden några gånger om dagen. Men som det är nu så måste jag försöka få ordning i skallen innan kroppen ska fixas.

B Säger att det är otroligt många faser som ingår och som man ska igenom och det verkar ju så .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 8 februari 2018 00:14

Ibland bara drabbar verkligheten en så otroligt hårt. Trots att viljan finns, så bara kapsejsar kroppen. Jag lyckas mer och mer sällan vinna med tjuren/trots och vilja. ? Blir så otroligt otroligt ledsen och känner mig rätt värdelös ??? I må...

Av Lena - 23 mars 2017 14:41


Vårvindar friska Solsken och världens blåsväder, smältvatten och slask, porösa snökanter och ute på Ljungan glider majestätiska svanar omkring. Idag går jag sakta, försiktigt med mjuka rörelser och inga häftiga vridningar . Klarar mig utan s...

Av Lena - 22 mars 2017 22:42


Så känns det när masker faller och sanningen visar sin fula nuna . När verkligheten träder in, obönhörlig och brutal. Känns som om jag sprungit gatlopp.... inför skrattande pekande folkmassor, avslöjad och avklädd. När fasaden inte klarar ...

Av Lena - 9 februari 2017 19:32

Idag är det en sån dag... eller kväll. Hittade bilder på mitt sovrum då det bär inrett med saker efter farmor och farfar. Jag älskar att omge mig av saker med mening, minnen eller dess funktion. ...

Av Lena - 27 december 2016 21:11

Vilken dag, snacka om att kroppen och huvudet behöver vila. Igår kraschade jag totalt mentalt efter en fråga om min son, jag var inte förberedd på den alls och sorgen övermannade mig totalt. Soffan varvat med promenader med en fortfarande ic...

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards