Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Lena - 17 februari 2013 01:00

För min egen del handlar bloggandet om :


* få struktur på vardagen

* komma ihåg saker som hänt och ska hända

* ventilera svåra saker varvat med roliga

* upprätta en vana, tex blogga en gång om dagen


Idag har varit en lite tuff dag, samtidigt som jag haft skojiga stunder. För mig svänger det oftast på någon sekund.... Allt kan frid och fröjd, och så... bara smäller det till som nu idag...


Vi var på väg till en god väninna och ett plastparty, solen skiner idag och vädret var kalas. sitter i ´bilen och funderar högt.

- Nu skulle man haft en skoter, bara för att ta sig ut till en solig plats, dricka choklad och mysa, säger jag.

Vips! !

Så kommer det upp ett gäng skotrar efter vägen, som ska korsa vår väg. Ett helt gäng var de, med ryggor och packning för en fin dag....

Då kommer det där otäcka, som när man drömmer att man faller från en hög höjd, eller när man blir tokskrämd... ett slags sugande hissnande känsla som börjar i maggropen, tårarna rinner, det snörs åt i halsen, det blir ett stålband runt bröstet och ångesten blommar upp.... Saknaden tar tag i mig och jag kan ju inte fatta att du är borta vännen min, det går ju inte. Det var ju bara ett år sedan du och jag åkte skoter tillsammans, precis som en sådan här dag, med solsken och gott sällskap... samt att du gav mig några luftfärder och bakåt kullerbyttor ;-)


Efter några tårar, medicin,  djupa andetag och en stunds kämpande med sorgen, så landar vi ändå hemma hos G, där man (som alltid) möts av glada skall och en god varm kram, så skönt!

Kände mig lite lätt förvirrad ett tag och var fortfarande inte helt tillbaka till lugnet, men allt eftersom gästerna ramlade in och L började sin presentation så kom vardagen tillbaka och jag kände mig lugnare.

Det blev en riktigt mysig stund, som också innebär att jag bokade in ett party hos mig i mars.

  

Dagen fortsatte med en färd ut till Birsta och Biltema där vi shoppade en hörlurs-delare till datorn, som vi ska använda på bussen imorgon... Då kan vi ha var sina hörlurar när vi kollar på film på datorn :-) Som alltid när man springer i butiker så fastnar det alltid era i korgen än det som tänkt.... efter shoppingsvängen for vi till mamsen o R, där vi fick lite kaffe med dopp.


När vi landade hemma i lägenheten så gjorde vi varma mackor till middag och sen blev det Mello, favvonöjet på lördagar :-) , skulle kunna se Danny o Gina i flera program UTAN folk som tävlar med låtar :-D


Så en rätt bra avrundning på en lite omtumlande dag, med mycket känslor åt alla håll.

Tidigare månad - Senare månad

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards