Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Lena - 23 februari 2013 16:40

Hejsan!


I natt bestämde min mage sig för att kapsejsa igen, så det blev att springa på toa kanske 1-2 gng per varannan timme eller så... när jag masade mig upp vid 10, så ökade magen takten lite och jag fick springa flera gånger per timme... Så man blir lite lätt matt i pälsen.


Att leva med en kronisk tarmsjukdom som Chrons, går oftast riktigt bra, men jag är opererad 3 gånger för Chrons, samt en gång till för annat i magen, och det gör att det blir ärrvävnader och sammanväxtningar i och runt tarmen som gör att det kan bli rikigt smärtsamt ibland, svårt att äta och att hitta rätt saker att stoppa i sig.

För stunden så försöker jag leva efter de råd jag fick av dietisten, passerat, färsrätter, fisk, korv... Så fort jag stoppar i mig annat så protesterar magen, endera i smärtsamma kramper, tvärstopp totalt eller med "springa på toa sjuka"...


Men som sagt, det går ändå rätt bra, jag känner min kropp ganska väl, och jag är ju medveten om vad jag ska och inte ska stoppa i mig :-)


Pratat lite med Annika på förmiddagen och hon var så sugen att åka till stan... jag tyckte att då kunde de väl titta förbi här... Lät inte som om det skulle bli någon resa hitåt för dom, så döm om min förvåning när hon ringe roch säger att " nu är vi snart hos Er" <3 <3 <3 gullungen då!

Väl här så fick de lite presenter och så passade jag på att bjuda in dem på mat, när de vänder hem från shoppandet, vilket de accepterade. Så nu står det en basilika-curry/kyckling i ugnen, och på spisen är det förberett för en svamp-vitlöks-lök/risotto.


Jag älskar att baka och laga mat, och uppfinner oftast mycket eget i receptväg. Jag kan ha något som bas, eller vägledning, sen så provar jag mig fram :-)


Nej, nu blir det att fortsätta slappa i schäslongen, vänta på dotra o mågen och slöglo lite på tv´n i väntan på "Mellon" ikväll....


Tidigare månad - Senare månad

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Presentation

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards